Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

ASV zupełny brak mocy, kontrolka ASR i głośny silnik

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • ASV zupełny brak mocy, kontrolka ASR i głośny silnik

    Zamieszczone przez Mickul
    bo Mogę na Was tak samo liczyć jak na blind_walkera. :cry:
    Zawsze możesz na mnie liczyć. A zaparkowałem tak z troski o Twoją Skodę, żeby jej nikt nie ukradł. Słyszałeś ostatnio o aktach wandalizmu na OCPkowych wlepach? :P Ktoś z zazdrości mógł uprowadzić Ci furę, np żeby mieć jakiś rabat w IC, a Golf skutecznie blokował odjazd Skodzinki. :P
    kopik octavia 2 1.9 afb kombi

  • #2
    ASV zupełny brak mocy, kontrolka ASR i głośny silnik

    Witajcie
    Przegoniłem troche silnik na autostradzie i po kilometrze zupełny brak mocy i dzwięk silnika jak rasowej ciężarówki. Na tyle brakuje mocy że ciężko ruszyć na skrzyżowaniu. Dodatkowo kontrolka ASR świeci.
    Miełem już kiedyś podobny problem ale po 2 odpaleniach było ok (jakieś 5tyś.km temu).
    Odczytałem błędy i skasowałem :
    17965 (P1557)
    17660 (P1252)
    17552 (P1144)
    po skasowaniu na zapalonym silniku pojawił się znowu
    17660 - Cold Start Injector (N108) Open or Short to Ground
    P1252 - 35-10 - - - Intermittent

    Zrobiłem też logi na postoju :
    Log (0 - 003,008,011)
    edit:
    doczytałem i zrobiłem logi w trybie BS

    Log (0 - 000)
    Log (1 - 003)
    Log (2 - 011)
    Log (3 - 004)

    Z góry dziękuje za pomoc
    Marcin
    pozdrawiam Marcin

    Moja obecna Okta a poprzednia na ALH

    Komentarz


    • #3
      Space99, zrob logi statyczne i dynamiczne grupy 004, i statyczne 000BS

      Sprawdz czy nie przetarl sie przewod przy pompie od zaworka N108.
      VW Vento 1.9TDI 1Z ++
      Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
      Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol

      Komentarz


      • #4
        Mam nadzieje że dobrze zrobiłem logi statyczne:
        (nie są w trybie BS)
        Log (0 - 003)
        Log (1 - 000)
        Log (2 - 004)
        Log (3 - 011)
        dynamicznych narazie nie moge.
        pełny kod błędu:
        17660 - Cold Start Injector (N108) Open or Short to Ground
        P1252 - 35-10 - - - Intermittent

        Zaworek 108 jest pod pompą wtryskową ? jeżeli tak to nie wygląda na przetarty kabel i nawet go uniosłem troche wyżej (na tej opasce)

        bardzo dziękuje za pomoc

        edit:
        doczytałem i zrobiłem logi w trybie BS

        Log (0 - 000)
        Log (1 - 003)
        Log (2 - 011)
        Log (3 - 004)
        pozdrawiam Marcin

        Moja obecna Okta a poprzednia na ALH

        Komentarz


        • #5
          Albo przeskoczyl rozrzad albo przestawilo sie kolo pompy wtryskowej bo kat wtrysku poza skala (255) co widac po grupie 000BS. Zaworek N108 nie ma co wyregulowac bo jest poza specyfikacja.
          Takze, musisz sprawdzic czy znaki sie zgadzaja na rozrzadzie a jesli tak to wyregulowac kat wtrysku na kole (to z fasolkami). Pozniej ponownie zlogowac w basic settings grupe 000 i 004.

          Pewnie teraz auto ostro muli, moze gorzej palic, dymic i twardo klekotac. Takze lepiej tym nie jezdzic poki co
          VW Vento 1.9TDI 1Z ++
          Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
          Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol

          Komentarz


          • #6
            dodałem logi w trybie BS (nie doczytałem jak robic)
            Dokładnie auto ostro klekota i ciężko nim ruszyc ale nie kopci.
            Z tym rozrządem to chyba nie bo tak jak pisałem już raz tak sie zepsuł i 5 minut na poboczu w tym 2 restarty i nagle normalnie az do dziś.
            pozdrawiam Marcin

            Moja obecna Okta a poprzednia na ALH

            Komentarz


            • #7
              Masz teraz przestawiony kat wtrysku wiec mozliwe, ze sruby kola pompy sa jakos poluzowane i raz kolo pojdzie w lewo raz w prawo przy jakims szarpnieciu.
              Rozrzad czy nie - kat do poprawki.
              VW Vento 1.9TDI 1Z ++
              Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
              Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol

              Komentarz


              • #8
                Sprawdziłem N108 omomierzem i raz pokazał 550ohm a po odpaleniu i ponownym sprawdzeniu już ponad 30kohm. Jeżeli tam ma być jakaś cewka to ewidentnie przerywa.
                Na innych forach znalazłem że powinien mieć rezystancje około 15-20 ohm.
                Jutro spróbuje sie dogrzebać do niego.
                Ktos ma fotke jak on wygląda albo numer katalogowy?
                pozdrawiam Marcin

                Moja obecna Okta a poprzednia na ALH

                Komentarz


                • #9
                  Link

                  Komentarz


                  • #10
                    Z tego pdf co dal Damianjg, wynika ze n108 to solenoid wiec
                    Zamieszczone przez Space99
                    . Jeżeli tam ma być jakaś cewka to ewidentnie przerywa.
                    jest calkiem mozliwe.

                    Nie wiem do konca jak dziala mechanizm przestawiacza kata wtrysku. Czy musi byc sprawny n108 do poprawnego wskazania w grupie 000.
                    VW Vento 1.9TDI 1Z ++
                    Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
                    Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol

                    Komentarz


                    • #11
                      Zamieszczone przez bradley
                      Czy musi byc sprawny n108 do poprawnego wskazania w grupie 000.
                      No raczej tak Zmierz dokładnie oporność, aby mieć 100% pewności ze zawór siedzi. Potem sprawdź znaki rozrządu, a raczej kolo zamachowe i blokada pompy, będzie ok zawór do wymiany

                      Komentarz


                      • #12
                        Jutro bede ciął przewody od złącza do N108 i tam zmierze bo na wtyku praktycznie przerwa. Jak dalej przerwa to znaczy że nie we wtyku, wtedy spróbuje go wyciągnąć bez odkręcania pompy.

                        Do ustawienia rozrządu i pompy jakoś nie chce się czepiać bo po pierwsze już miał taki objaw i sam ustąpił (też go przegoniłem i dopiero 2 restart pomógł) czyli jakby coś ewidentnie przerywało.
                        A po drugie nigdy nie bawiłem się rozrządem i tylko z tego powodu auto bywało u mechanika.

                        Auto mam ponad miesiąc i narazie same awarie usuwam eh...
                        pozdrawiam Marcin

                        Moja obecna Okta a poprzednia na ALH

                        Komentarz


                        • #13
                          A jakie masz błędy?? Bo błąd zaworka powinien sie zapisać

                          Komentarz


                          • #14
                            wisi tylko ten jeden błąd:
                            17660 - Cold Start Injector (N108) Open or Short to Ground
                            P1252 - 35-10 - - - Intermittent
                            Co by potwierdzało że jest "open" (wg miernika)

                            I na szafie zaświeciła kontrolka ASRa (identycznie było przy poprzedniej awarii), która pojawia się 2 sek. po odpaleniu.

                            [ Dodano: Sro 17 Lis, 10 09:30 ]
                            Diagnoza : uszkodzony zaworek N108 (zaworek Bosch 0281002187)
                            Dziś rano po nocnym ostygnieciu odpalam i silniczek chodzi a nawet biega
                            zmierzyłem rezystancje N108 i dziś ma około 14ohm.
                            Tylko gdzie go kupić? nigdzie nie moge znaleźć, jedynie jakby ktos miał starą pompe.

                            zrobiłem też logi statyczne w BS
                            Log (0 - 011)
                            Log (1 - 004)
                            Log (2 - 000)
                            widać że reaguje teraz na zmiane kąta wtrysku
                            błędy pokasowałem i obecnie czysto

                            [ Dodano: Pią 19 Lis, 10 12:39 ]
                            Od czasu jak się naprawił przejechałem 150km i brak usterki.
                            Cały czas szukam zaworka i teraz pytanie czy będzie pasował z innej pompy? W sensie od modelu 90koni?

                            [ Dodano: Sro 01 Gru, 10 19:32 ]
                            Po przejechaniu 500km i nastaniu mrozów znów awaria (na starym zaworku). Przerwa jest gdzieś przy samym zaworku więc cięcie przewodu na nic się zdało. zdobyłem wkońcu taki zaworek razem z całą pompą wtryskową za 150zł i od poniedziałku wymiana...
                            Żeby go wymienić trzeba uwolnić rozrząd i wykręcić pompe gdyż sam zaworek jest zasłonięty przez wspornik osprzętu i nie ma szans na odkręcenie jednej śruby i wyciągnięciu go.
                            Ustawiłem wał na GMP, znaki na kole klawiatury, kole pompy oraz jej śrubach (fasolki) i ...
                            zwolniłem napinacz, zdjąłem koło pompy... i tak dalej

                            Jakby nie garaż z super hiper wentylacją i atak zimy to byłoby dużo przyjemniej ale obecnie już autko po jeździe testowej (ekstremalnie zasypanej śniegiem) i jest OK.
                            Jeszcze mam do skorygowania początek wtrysku (Vag pokazuje 0)
                            Dziękuje wszystkim za poprowadzenie za rączke na początku problemu.
                            Punkciki rozdane...

                            edit: 3.12.2010
                            kąt ustawiony na wartość 49-50
                            pozdrawiam Marcin

                            Moja obecna Okta a poprzednia na ALH

                            Komentarz

                            POWRÓT NA GÓRĘ
                            Pracuję...
                            X