Zamieszczone przez Mickul
Ogłoszenie
Zwiń
No announcement yet.
ASV zupełny brak mocy, kontrolka ASR i głośny silnik
Zwiń
X
-
ASV zupełny brak mocy, kontrolka ASR i głośny silnik
kopik octavia 2 1.9 afb kombiTagi: Brak
-
ASV zupełny brak mocy, kontrolka ASR i głośny silnik
Witajcie
Przegoniłem troche silnik na autostradzie i po kilometrze zupełny brak mocy i dzwięk silnika jak rasowej ciężarówki. Na tyle brakuje mocy że ciężko ruszyć na skrzyżowaniu. Dodatkowo kontrolka ASR świeci.
Miełem już kiedyś podobny problem ale po 2 odpaleniach było ok (jakieś 5tyś.km temu).
Odczytałem błędy i skasowałem :
17965 (P1557)
17660 (P1252)
17552 (P1144)
po skasowaniu na zapalonym silniku pojawił się znowu
17660 - Cold Start Injector (N108) Open or Short to Ground
P1252 - 35-10 - - - Intermittent
Zrobiłem też logi na postoju :
Log (0 - 003,008,011)
edit:
doczytałem i zrobiłem logi w trybie BS
Log (0 - 000)
Log (1 - 003)
Log (2 - 011)
Log (3 - 004)
Z góry dziękuje za pomoc
Marcin
-
Mam nadzieje że dobrze zrobiłem logi statyczne:
(nie są w trybie BS)
Log (0 - 003)
Log (1 - 000)
Log (2 - 004)
Log (3 - 011)
dynamicznych narazie nie moge.
pełny kod błędu:
17660 - Cold Start Injector (N108) Open or Short to Ground
P1252 - 35-10 - - - Intermittent
Zaworek 108 jest pod pompą wtryskową ? jeżeli tak to nie wygląda na przetarty kabel i nawet go uniosłem troche wyżej (na tej opasce)
bardzo dziękuje za pomoc
edit:
doczytałem i zrobiłem logi w trybie BS
Log (0 - 000)
Log (1 - 003)
Log (2 - 011)
Log (3 - 004)
Komentarz
-
Albo przeskoczyl rozrzad albo przestawilo sie kolo pompy wtryskowej bo kat wtrysku poza skala (255) co widac po grupie 000BS. Zaworek N108 nie ma co wyregulowac bo jest poza specyfikacja.
Takze, musisz sprawdzic czy znaki sie zgadzaja na rozrzadzie a jesli tak to wyregulowac kat wtrysku na kole (to z fasolkami). Pozniej ponownie zlogowac w basic settings grupe 000 i 004.
Pewnie teraz auto ostro muli, moze gorzej palic, dymic i twardo klekotac. Takze lepiej tym nie jezdzic poki coVW Vento 1.9TDI 1Z ++
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol
Komentarz
-
Masz teraz przestawiony kat wtrysku wiec mozliwe, ze sruby kola pompy sa jakos poluzowane i raz kolo pojdzie w lewo raz w prawo przy jakims szarpnieciu.
Rozrzad czy nie - kat do poprawki.VW Vento 1.9TDI 1Z ++
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol
Komentarz
-
Sprawdziłem N108 omomierzem i raz pokazał 550ohm a po odpaleniu i ponownym sprawdzeniu już ponad 30kohm. Jeżeli tam ma być jakaś cewka to ewidentnie przerywa.
Na innych forach znalazłem że powinien mieć rezystancje około 15-20 ohm.
Jutro spróbuje sie dogrzebać do niego.
Ktos ma fotke jak on wygląda albo numer katalogowy?
Komentarz
-
Z tego pdf co dal Damianjg, wynika ze n108 to solenoid wiecZamieszczone przez Space99. Jeżeli tam ma być jakaś cewka to ewidentnie przerywa.
Nie wiem do konca jak dziala mechanizm przestawiacza kata wtrysku. Czy musi byc sprawny n108 do poprawnego wskazania w grupie 000.VW Vento 1.9TDI 1Z ++
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol
Komentarz
-
Jutro bede ciął przewody od złącza do N108 i tam zmierze bo na wtyku praktycznie przerwa. Jak dalej przerwa to znaczy że nie we wtyku, wtedy spróbuje go wyciągnąć bez odkręcania pompy.
Do ustawienia rozrządu i pompy jakoś nie chce się czepiać bo po pierwsze już miał taki objaw i sam ustąpił (też go przegoniłem i dopiero 2 restart pomógł) czyli jakby coś ewidentnie przerywało.
A po drugie nigdy nie bawiłem się rozrządem i tylko z tego powodu auto bywało u mechanika.
Auto mam ponad miesiąc i narazie same awarie usuwam eh...
Komentarz
-
wisi tylko ten jeden błąd:
17660 - Cold Start Injector (N108) Open or Short to Ground
P1252 - 35-10 - - - Intermittent
Co by potwierdzało że jest "open" (wg miernika)
I na szafie zaświeciła kontrolka ASRa (identycznie było przy poprzedniej awarii), która pojawia się 2 sek. po odpaleniu.
[ Dodano: Sro 17 Lis, 10 09:30 ]
Diagnoza : uszkodzony zaworek N108 (zaworek Bosch 0281002187)
Dziś rano po nocnym ostygnieciu odpalam i silniczek chodzi a nawet biega
zmierzyłem rezystancje N108 i dziś ma około 14ohm.
Tylko gdzie go kupić? nigdzie nie moge znaleźć, jedynie jakby ktos miał starą pompe.
zrobiłem też logi statyczne w BS
Log (0 - 011)
Log (1 - 004)
Log (2 - 000)
widać że reaguje teraz na zmiane kąta wtrysku
błędy pokasowałem i obecnie czysto
[ Dodano: Pią 19 Lis, 10 12:39 ]
Od czasu jak się naprawił przejechałem 150km i brak usterki.
Cały czas szukam zaworka i teraz pytanie czy będzie pasował z innej pompy? W sensie od modelu 90koni?
[ Dodano: Sro 01 Gru, 10 19:32 ]
Po przejechaniu 500km i nastaniu mrozów znów awaria (na starym zaworku). Przerwa jest gdzieś przy samym zaworku więc cięcie przewodu na nic się zdało. zdobyłem wkońcu taki zaworek razem z całą pompą wtryskową za 150zł i od poniedziałku wymiana...
Żeby go wymienić trzeba uwolnić rozrząd i wykręcić pompe gdyż sam zaworek jest zasłonięty przez wspornik osprzętu i nie ma szans na odkręcenie jednej śruby i wyciągnięciu go.
Ustawiłem wał na GMP, znaki na kole klawiatury, kole pompy oraz jej śrubach (fasolki) i ...
zwolniłem napinacz, zdjąłem koło pompy... i tak dalej
Jakby nie garaż z super hiper wentylacją i atak zimy to byłoby dużo przyjemniej ale obecnie już autko po jeździe testowej (ekstremalnie zasypanej śniegiem) i jest OK.
Jeszcze mam do skorygowania początek wtrysku (Vag pokazuje 0)
Dziękuje wszystkim za poprowadzenie za rączke na początku problemu.
Punkciki rozdane...
edit: 3.12.2010
kąt ustawiony na wartość 49-50
Komentarz
Komentarz